اولین قدم برای ارائه خوراک رسانه ای به فرزندانمان، شناخت ذائقه آنهاست.
که این مسئله به هر قیمتی که شده است باید بدست بیاید.
من اگر فرزندم را بشناسم و بدانم به چه ورزشی و چه شغلی علاقه مند است می توانم به آن مسیر بدهم.

با شناخت علاقه فرزندان خیلی ساده نهایت استفاده را از ابزارهای رسانه ای ببرم.
اگر این اتفاق بیفتد و بتوانم ذائقه فرزندم را به دست بیاورم حالا متیوانم به واسطه این ابزارهای رسانه ای ،
به او مسیر بدهم و خیلی ساده به سمت و سویی هدایتش کنم که به آن علاقه دارد.
از این بعد این ابزار را برایش جذاب کنم.

برای مثال اگر فرزند من به کار هنری با چوب علاقه مند است،
از طریق این امکانات میتوانم اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار او بگذارم.
که اتفاقا آن علاقه مندی را در او شکوفا میکند.
و به جای اینکه برود سراغ محتوای دیگری که فایده ای برایش ندارد،
به سمت محتوایی می آید که هم برایش جذاب است و هم برایش مفید است و هم میتواند آینده او را شکل بدهد.
در این حالت آسیب ها به حداقل می رسد و کودک در راه رشد و یادگیری بیشتر قدم برمیدارد.

✅ برگرفته شده از سایت سواد رسانه ای

 

موضوعات: سواد رسانه ای, خوراک رسانه ای  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...