بوم رنگ
علاقمندی های ترمه





اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



من ترمه هستم؛ یه خونه کوچلو تو کوثربلاگ درست کردم امید وارم برای کوثر بلاگی های عزیز همسایه خوبی باشم ...

جستجو




قوانین ساده برای زنده نگه داشتن گیاهان در خانه ...

هیچ جادویی برای مراقبت صحیح از گیاهان خانگی وجود ندارد، تنها کافی است چند قانون ساده را رعایت کنید.

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، خانه بدون گیاه را تصور کنید، سرد و کم انرژی حالا گیاهان را در گوشه کنار آن بچینید، تفاوت را می‌توان حس کرد.

مطالعات نشان داده است وجود گل و گیاه در محیط زندگی، بهره‌وری را بالا می‌برد و استرس و فشار را در افراد کاهش می‌دهد.

پس پیشنهاد می‌کنیم به خاطر نگرانی از چگونگی نگهداری از گیاهان، خود را از این نعمت زیبا بی‌نصیب نکنید، فقط چند اصل ساده را بیاموزید.

۱- پک وسایل کاشت خود را آماده کنید
اگر نگران آلوده شدن دست‌ها، گیر کردن خاک میان انگشتان و زیر ناخن‌هایتان هستید، یک جفت دستکش زیبا تهیه کنید که محکم و راحت باشد.

ابزاری که به آن نیاز دارید یک قیچی تیز باغبانی است تا بتوانید برای پیرایش ریشه و هرس از آن استفاده کنید. قیچی را بعد از استفاده تمیز و خشک کنید تا خیلی زود کند یا خراب نشود.

برای اسپری کردن آب بر روی گیاهان نیاز به یک قوطی اسپری آب دارید. می‌توانید به جای خرید آن، از ظرف اسپری دور ریختنی مانند شیشه پاک کن استفاده کنید. حتما به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف، آن را به خوبی بشویید.

به یک پیمانه یا وسیله برای افزودن خاک به گلدان‌ها نیز احتیاج دارید. این هم می‌تواند یکی از وسایل دورریختنی خانه شما باشد.

ادامه در سایت جام جم آنلاین

منبع: جام جم آنلاین

 

 

موضوعات: عمومی, خوراک رسانه ای, راه کار, سلامتی, سواد رسانه ای  لینک ثابت
[چهارشنبه 1399-04-04] [ 11:41:00 ب.ظ ]

مزاج چیست؟ ...

ارکان مزاج :
سرآغاز بحث ها در رابطه با مزاج :

مزاج ها بر چه پایه ای استوار هستند؟

یا اگر بخواهیم به صورت دیگری این سوال را بپرسیم میگوییم:

مزاج چیست؟
نظام هستی بر پایه ی چهار ستون استوار است : آتش ، هوا ، آب و خاک

هر کدام از این چهار ستون ویژگی هایی از نظر سردی و گرمی دارند که آنان را نسبت به دیگری متمایز می سازد.

 

 
آتش گرم و خشک است .
هواگرم و تر است.
آب سرد و تر است.
خاک سرد و خشک است.

ادامه…….

درسایت راه کار

موضوعات: عمومی, راه کار, ترک گناه  لینک ثابت
[چهارشنبه 1398-12-07] [ 03:15:00 ب.ظ ]

مزاج چیست؟ ...

اکنون باید به این سوال به صورت تخصصی تر و با دقت بیشتری پاسخ داد،

که به راستی مزاج چیست؟

برای بررسی این سوال بسیار مهم باید مقدمه ای را در رابطه با اخلاط سازده بدن انسان مطالعه کنیم:

اخلاط مواد سازنده بدن انسان و حیوان

ادامه …..

✅ در سایت راه کار

موضوعات: عمومی, راه کار, سلامتی  لینک ثابت
 [ 02:13:00 ب.ظ ]

راه های ترک گناه ...

آیا من از گوسفند کمترم؟

 

ترک گناه

ثروت بده آقا؟

فرقی هم نمی کنه مال میگیم ها..!

حالا یک حساب بانکی چند میلیونی!

نه!

مال میتونه یک گوشی موبایل باشه

میتونه یک خودکار باشه

یدونه لب تاب باشه

یدونه ماشین

یدونه موتور

یدونه خونه

فرقی نمیکنه

مهم اون دل نبستن است…

و گاهی اوقات هم که عرض کردیم

یه چیز پست

پایین

زیبا جلوه داده شده

ولی من دو دستی چسبیدم بهش

یه چیز پست پایین

زیبا جلوه داده شده

ولی من دو دستی چسبیدمش

آقااااا….

ادامه …..

✅ در سایت راه کار 

همراه با کلیپ بسیار مفید

موضوعات: عمومی, راه کار, ترک گناه  لینک ثابت
 [ 02:04:00 ب.ظ ]

تنبیه ...

آیا در روش های تربیتی خود از تنبیه استفاده کنم؟

 
تنبیه نیز یکی از روشهای تربیتی است که معمولاً مکاتب تربیتی دچار افراط و تفریط شده اند ولی مکتب اسلام در این زمینه در حد اعتدال و حد وسط را برگزیده است.

ژان ژاک رو سو معتقد است که در تربیت کودکان نیاز به مجازات نیست،

هربرت اپسنسو نیز بهترین وسیله تنبیهی را این می داند که فرد نتیجه کارهای خود را به طور طبیعی ببیند و از طرفی بعضی راه افراط را در پیش گرفته اند و تنبیه های زیانباری را در راه تربیت پیشنهاد می کنند ولی اسلام حد متعادل را پیشنهاد می کند.

تنبیه بدنی در اسلام:

 

 

                                                                                                                                                                                                  :
 

 
شخصی خدمت امام کاظم (ع) شکایت کرد که پسر (شلوغ و بی تربیتی ) دارم . حضرت فرمود او را نزن، با او قهر  کن ولی قهر را طولانی نکن و خلاصه اینکه اسلام آن را رد نمی کند.

?نکاتی که باید در تنبیه مورد توجه قرار گیرد :

?تنبیه بدنی تجویز نمی شود :
هزاران راه تربیتی برای این کار وجود دارد که یک مربی باید آنها را بیاموزد و در روش های تربیتی خود مد نظر داشته باشد

و از طرفی وقتی در رابطه با تنبیه صحبت میکنیم اصلا تنبیه بدنی در این بحث نمی گنجد و یک مربی باید بداند که این کار چقدر میتواند به شخصیت او در میان متربیانش لطمه وارد سازد.

لذا به هیچ عنوان این نوع تنبیه تجویز نمیشود. 

?تنبیه آخرین روش تربیتی است:
این امر یکی از روش های تربیتی است که مربی میتواند از آن استفاده کند ولی باید توجه داشته باشد که تنبیه از روش های آخرین تربیتی میباشد

و میتواند از روش های تربیتی دیگر استفاده کند (امیرالمومنین در نهج البلاغه میفرمایند: وَ قَالَ (علیه السلام): اُزْجُرِ الْمُسِیءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ.
بدکار را با پاداش دادن به نیکوکار آزار ده.)

از طرفی نباید وجهه ی تنبیه در منظر متربیان خراب شود و به یک امر معمولی و همیشگی تبدیل شود.

?در جمع اعمال نشود :
مربی باید به شخصیت متربی خود بسیار توجه کند،

در مباحث تربیتی از مهم ترین آیتم ها از وظایف مربی ساختن شخصیت متربی هست در صورتی که با تنبیه کردن متربی در جمع این امر بسیار مهم خدشه دار میشود

و متربی با کوچک شدن شخصیت خود مواجه میشود.

?علت تنبیه قبلاً کشف شده و طرف را متوجه آن نموده باشیم :
تنبیه نباید آنی و از روی عصبانیت و تصمیم دفعی گرفته شود بلکه باید از قبل در مورد کار او و چگونگی برخورد با او فکر شده باشد.

?عمل بد متربی باید مورد تقبیح قرار گیرد نه شخصیت او :
همان طور که در تشویق گفته شد نباید شخص متربی مورد تنبیه قرار گیرد زیرا شخصیت او خدشه دار میشود،

او نباید به این نتیجه برسد که شخصیت او شخصیت مشکل داری هست و برای همین است که مورد تنبیه قرار گرفته است بلکه کار او باید مورد توبیخ قرار گیرد

و متربی باید به او بگوید چون فلان کار را انجام دادی من به خاطر این کار ناپسند تو ،

تورا مورد تنبیه قرار میدهم.

?از زیاده روی خود داری شود :
تنبیه هم نباید سنگین باشد و هم نباید در تعداد آن زیاده روی شود.

?در هنگام تنبیه خوب است دیگری واسطه شود تا انجام نشود :
تا جایی که میشود باید از تنبیه کردن جلو گیری شود ولی این به این معنا نیست که متربی هر کاری که خواست بکند و کسی به او چیزی نگوید،

در این جا به دو شخصیت نیاز هست:

یکی شخصیت بد که متربی را توبیخ کرده و میخواهد او را مورد تنبیه قرار دهد
و دیگری شخصیت خوب که میاید و در این میان متربی را ضمانت میکند و برای او از شخص توبیخ کننده طلب بخشش میکند.
?تنبیه به صورت مضاعف نباشد :
یعنی متربی هم از برنامه های مورد علاقه ی خود محروم شود و هم ملامت و سرزنش شود و …

?تنبیه باید در مورد کاری باشد که در توان متربی باشد:
گاهی متربی تنبیه کودک را در مورد کاری قرار میدهد که اصلا متربی توان انجام آن کار را ندارد

(مثل این می ماند که به کودکی گفته شود فلان وزنه سنگین را بلند کن و او هر چه زور بزند نتواند و مربی آن را تنبیه کند که چرا نتوانستی بلند کنی!)

?تنبیه باید در موردی باشد که قبلا مربی در مورد آن توضیح داده باشد:
تنبیه کودک یا متربی در هر سنی باید بعد از توضیح مربی باشد ،

هر خانواده ای فرهنگی دارد و فرهنگ ها هم با هم متفاوت هست ،

خوب مثلا جوراب پوشیدن در یک خانواده الزام دارد و در خانواده دیگری ندارد ،

از طرفی نوع و طرز لباس پوشیدن در شخصیت متربی تاثیر مستقیم دارد و از طرفی جوراب پوشیدن ،

خود یک بحث مهم در ظاهر فرد است، حالا روز اول متربی آمده و جوراب ندارد ،

مربی شروع کند به تنبیه کردن ، خوب وقتی متربی هنوز نمیداند که اهمیت جوراب پوشیدن

(که برای آنها اصلا چیز مهمی نیست) چقدر است پس نباید انتظار داشت که آن این امر را رعایت کند.

 

 منبع: سایت راه کار 

موضوعات: عمومی, تربیتی, راه کار  لینک ثابت
[سه شنبه 1398-12-06] [ 02:03:00 ب.ظ ]


1 3